torsdag 25 december 2008

smärta

familj vanilj vill fira julen snäll och söt men en bittermandel göms i deras gröt. det känns som att det begreppet fick en helt annan innebörd från igår. lite ledsen i ögat. mestadels tom. glad för att jag ska få vara i goda vänners lag. ledsen över att det inte finns några kvoter för idioter. och jag förstår nu att det inte är så lätt. att det inte bara är vitt och svart. det finns en tydlig gråskala. idioter borde sättas i kvoter, men det är svårt när det handlar om familjemedlemmar. allt får en helt annan innebörd.

nu ska jag ta ett djupt andetag och försöka sluta gråta. för det hjälper inte. och jag blir bara mer och mer uttorkad. jag hoppas att ni förstår jag hoppas att det inte blir fel ikväll. det känns som att förra året var det klättermusen. nu tänker jag iof på det också för att han är en sån jag brukade anförtro med saker. och jag har inte den möjligheten längre. så visst förs tankarna till mobilen och telefonboken för att kanske ringa och få gråta i en älskares arm. men jag gör det inte. och jag hoppas att jag inte kommer göra det ikväll heller. men jag vet inte säkert.

ingenting känns just säkert längre. tryggheten känns kall och främmande. kärleken känns mörk och långt bort. nu ska jag ställa mej i duschen och låta strålarna spola bort allt det här. för en stund i allafall.

Inga kommentarer: