onsdag 22 juli 2009

Ballongfararens morgon

känslan kommer över en och allt bara funkar. musiken flödar, konst blir gjord och det tas ingen skit på jobbet. det känns allt för 14 bast gammal att ta sån skit av tanter som inte vet vad de håller på med själv. men ja vet de är bara bittra och trötta och vill bara vara med barnbarnen som de snart kommer börja klaga på också men iaf. nu är det kväll klockan visar läggdags trots att termometern visar superdupernajsig vauteisommarnatten temperatur. imorn ska det visst regna. det ska jag ta vara på. skriva lite mer och ringa några vänner som inte är glömda men gömda.

timo räisänen vaggar mej till söms och jag återupplever gamla minnen från tidigare 2000-talet. timo var nämligen så 2005.

jag har fått sån skön jazzfeeling i mitt rum. lyssnar på marie bergman och njuter till regndroppar. tar ett glas rött och längtar till ett återseende med bandet i höst. då blir det vv (replokalen ;)) och mer rödvin och många goda skratt. det är med någon slag skräckblandad förtjusning jag ser på hösten. jag har en fantastisk avslappnad sommar men ingen av mina bästa vänner är i närheten av mej så jag kan lika gärna vara i umeå med mina kära där till hösten. T kommer bli så avundsjuk när jag imorn ringer och berättar att hela familjen har varit på La Italiano Cinque Trattoria och ätit examensmiddag. Grappa, lantbröd, mat och vin. vilken helkväll. got to love it.

föresten linnea. om du läser. jag träffade en tjej som kände Rickars Niemeli eller vad han hette. ;) halv åtta hos mej. jag måste nästan träffa karl. han verkar ju vara en legend. var det inte han din bror hade skrivit en låt om? den var ju grym. vilka underbara människor det finns. musiklaiska och omusikaliska. got to love that to. got to love a lot. :)

Dagens ord: Empati.
Dagens låt: Brett Dennen - Empathy song.
Dagens drink: Grappa.

Inga kommentarer: