lördag 1 november 2008

allt slutar med sår.

vår kärlek, är en sådan kärlek som varken kan börja eller sluta, en käpp i stora klockan; hack hack. vår kärlek, också en sorts kärlek, en rondell av obesvarade bönder; runt runt. vår kärlek, är en kärlek som sjunker och drar med sej sin räddare mot botten, armarna om varandra; ner ner. det kanske inte är någon riktig kärlek, men den är vår, vår kärlek.

alla ordkedjer leder och slutar på sår, som alla livsöden slutar på bår, alla möten leder och slutar med att någon går, och vinter kommer alltid efter vår. ta vilket ord som helst. kärlek, lekman, manshat, hatad, addera, erkänd, kändis, istid, tidig, igår, åratal, tallisman, manlig, liggbar, barbord, bordad, adlig, ligsår, sår!

sårbar, barreackord, ordblind, blindlek, lekkär, kärlek, lekfull, fullständig, ignorerad, radband, bandrep, repig, igen, enslig, liggvänlig, liggbar, barskåp, skåpfönster, fönsterbläckt, bläcka, läcker, erat, attack, tacksam, samlag, lagbrott, brottsoffer, offerplats, platsannons, annonsering, ringbärare, bärplockare, plockgodis, godisbutik, butiksbiträde, delad, laddare, retur, turnering,
ingen, ensam, samspel, spelmissbruk, missbrukarbeteende, beteendeterapi, terapitsamtal, samtalsterapi, terapibehov, behovsbenägen, enträgen, genväg, vägskäl, skälig, ligsår sår.

här finns fullt av spår, visar egentligen exakt hur jag mår, alltså; sår. svårt var det, nästan så jag inte lyckades med ovanstående, det va på håret, men det går fler tåg, säger vi till den som ligger fastsurrad på spåret. det här är definitivt ett sista dödsryck, en dödsdans så varför inte ta sin sista chans och börja med ett lyckligt slut.

lyckligt slut, slutsats, satsmelodi, melodikryss, kryssad, addidas, dasspapper, papperskorg, orgasm, smaklök, lökringar, ringbar, barfota, fotbad, badkar, karslok, slokhatt, hattig, iglo,
lodjur, djurvän, vänlig, liggbar, barskrapad, skrapsår, Sår.

Jag kan inte få bort mina sår, vill kanske inte heller det. Då lossnar nog du precis som skorpan från ett skrapsår. Men jag har kvar ärren såklart, så det kanske är dags att låta skorpan falla. Jag har fått Therese att göma min mobil, så jag inte ska ringa dej, för det bränner i händerna. Vill ringa. Vill för dej vara tillgänglig. Vill lyssna och förstå. Vill stundvis ha dej mer än allt annat trots dina manér.

Du kallade mej slampa vid ett tillfälle, jag kallar det; jag gör inga ursäkter för hur jag väljer att reparera det du förstörde.

Inga kommentarer: