fredag 3 oktober 2008

ärade vare ni

ärade tonsilla palatina - äntligen är ni borta, inget kan längre stoppa mej. långt ner i halsen.
ärade morfin - jag säger bara: shit asså.
ärade moder - klippan i stormen.
ärade pappa - tack för outrötterliga stöttandet och den lugnande kunskapen du besitter. ärade bröder - stöd och humor.
ärade Emma - uppiggande duvan som satt med mej innan och efter op. och som lärde mej; ”don’t fight it, embrace it”.
ärade plain white T’s - hey there deliliah - tröst. ärade
winnerbäck - för att du får mej att förstå vad som betyder nånting.
ärade sjukvårdspersonal - som förstått och tagit hand om mej.
ärade a-lagarkvinna (som låg i sängen bredvid mej på sjukhuset som hade svalt ett halv ölglas med innehåll och skurit upp halva matstrupen) - som berättade för mej att jag nu skulle kunna bli lika duktig som henne på ölhäveri när tonsillerna var borta.
ärade narkossköterska lillan - som lugnade mej trots att jag fick beskedet att pga narkosen hade min urinblåsa slutat fungera så man var tvungen att reparera detta.
ärade nattpersonal - som inte slutade ge mej morfin då jag höll på gå under av smärta.
ärade studiegrupp - som smsat, ringt och undrat hur allt gått.
ärade mormor - trots sitt eget sjukdomstillstånd omhändertagande.
ärade dropp - gav mej näring när jag inte kunde äta.
ärade avocadosoppa - kall, god, gör gött.
ärade skattebetalare - som inte låter mej betala allt detta själv.
ärade hanna - jag vet att dina tankar är med mej trots att du fysikaliskt inte har möjligheten.
ärade första kärlek - tack för omtanken.

Inga kommentarer: