fredag 20 september 2013

Hösten luktar splitter

Jag känner mig så splittrad och uppdelad som människa. Detta är något som jag upplevt blivit värre och blivit överhuvud taget sedan jag blev sjuk. Det förändrade mig och jag är inte samma person om förut.

Jag kommer ihåg mig själv som en helt annan person innan jag blev sjuk. Nu är jag långt ifrån den bilden och bilden är dessutom splittrad. Alla de delar som tidigare var integrerade har inte längre samma form och passar inte längre ihop som ett pussel utan liknas mest ett gäng ostyrsliga trubbiga delar som inte verkar passa ihop.

Jag antar att det är mycket just nu och att det sätter allt på sin spets men en sak är säkert och det är att sedan jag uppmärksammade min splittring och uppdelning så har jag lyckats jobba med det. Påverkat en del saker och främst förstått mig själv lite bättre. 

Jag förstår att jag aldrig kommer bli som förut men jag undrar hur det hela, jag, mitt liv, ska reda upp sig.

Inga kommentarer: