måndag 31 augusti 2009

Manual

"När jag går ifrån dig och är arg. Gå efter mig. När jag stirrar på dina läppar. Kyss mig. När jag puttar dig eller slår dig. Ta tag i mig och släpp mig inte. När jag börjar svära åt dig. Kyss mig och säg att du älskar mig. När jag är tyst. Fråga vad som står på. När jag ignorerar dig. Ge mig din uppmärksamhet. När jag drar mig ifrån dig. Dra tillbaka mig. När jag ser ut som värst. Säg att jag är vacker. När du ser att jag börjar gråta. Håll om mig och säg ingenting. När du ser mig gå. Smyg upp bakifrån och krama om mig. När jag är rädd. Skydda mig. När jag lutar mitt huvud mot din axel. Lyft upp mitt huvud och kyss mig. När jag tar ditt favoritplagg. Låt mig ha kvar det och sova med det en natt. När jag retar dig. Reta mig tillbaka och få mig och skratta. När jag inte hör av mig på ett tag. Försäkra dig om att allt är okej. När jag tvivlar på dig. Försvara dig med sanningen. När jag säger att jag tycker om dig. Så gör jag det mer än du någonsin skulle kunna förstå. Lita på mig. När jag tar din hand. Ta min och lek med mina fingrar. När jag berättar en hemlighet. Håll den hemlig åt mig. När jag tittar dig i ögonen. Titta tillbaka och vänd inte bort blicken förrän jag gör det. När jag saknar dig. Sakna mig. När du krossar mitt hjärta. Försvinner aldrig smärtan. När jag säger att det är över. Vill jag fortfarande att du ska vara min."

en tjej skrev den här manualen en gång. jag läste den och tänkte att det skulle vara rätt tråkigt om allt var så här förutsägbart. eller?

Inga kommentarer: