torsdag 13 augusti 2009

Gravitation

något leder mig tillbaka.
till dig, till gävle.
tiden går aldrig för länge.
oavsätt vad jag säger eller gör.
känner jag fortfarande.
dig här och där.
jag dör, du lever.
jag lever, du dör.
du har hållt mig i schack.
osyndliga kedjor som fjättrat mig.
behåller mig, behåller dig.

Jag har aldrig velat något så här mycket.
Att drunkna i kärlek och inte känna annat än din värme.


låt mig fri bli, låt mig vara.
jag vill inte falla.
för dig, in i din gravitation.
står här, högt som jag planerat.
men du är kvar.
på mig, som parfym.
hela mig, gör mig fri.
när blir man fri från sån fångvaktare.
älskade mig gjorde du för att jag var stark.
och jag dig för din bräcklighet.
när jag trodde jag var stark.
var du starkare, vaggande.
inte hotande, lämnande.
vilandes, inslingrandes, telefonerandes.
du tittar ut genom fönstret och blir svag.
då blir jag stark, jämnvikt mellan oss.
jag bor på mina knän i gruset.
skrapsår och skorpor.
behöver bara stödet av marken under.
förstöker förklara, behovet.
ickestyrkan att hålla sig borta.
från dig.
jag är Din vän, älskare och momma.
du är ingen vän eller fiende.
men jag kan inte låta dig gå.
trots jag vet du är redo kanske.
vill säga lycka till på vägen.
sparka rumpan, ge kram.
kanske nästa år.
har hört att det ska bli ett bättre år ;)

Inga kommentarer: